Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznes

Nowa strategia Fundacji PZU: wszechstronny rozwój, wzmocnienie odporności społecznej i wyzwolenie potencjału Polaków

Fot. PAP/M. Kmieciński (1)

Fundacja PZU zaprezentowała nową strategię, a tym samym innowacyjne podejście do filantropii. Celem jest wszechstronny rozwój, wzmocnienie odporności społecznej i wyzwolenie potencjału Polaków. Strategia opiera się na czterech filarach: kapitale społecznym, edukacji, kompetencjach przyszłości oraz kulturze.

Fundacja PZU od 2004 r. prowadzi działania filantropijne, które wpisują się w strategię zaangażowania społecznego Grupy PZU i służą dobru publicznemu. Innowacyjne podejście do filantropii ma za zadanie zbudowanie – we współpracy z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i uczelniami w Polsce i za granicą – „Społeczności 360°”. Hasło przyświecające Fundacji to: „Działamy dziś, by tworzyć jutro”.

„Wierzymy, że nowoczesna filantropia opiera się na zrozumieniu potrzeb społecznych i współdziałaniu. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, czyli odporności społecznej, w świecie, który stał się tak trudny do przewidzenia, jest w tym momencie fundamentalne” – stwierdziła Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU podczas konferencji prezentującej nową strategię Fundacji.

Szefowa Fundacji jest przekonana, że do zrealizowania tych celów ważna jest budowa wspólnoty inkluzywnej, otwartej, opartej na dialogu i promującej talenty. „Takiej, którą tworzą ludzie umiejący samodzielnie myśleć krytycznie i rozpoznać dezinformację. Świadomie, sprawnie poruszać się po świecie współczesnych technologii, ale też odczytać i zrozumieć emocje własne i innych” – dodała Maia Mazurkiewicz.

Fundacja PZU koncentruje się na rozwijaniu kompetencji przyszłości. Zamierza uwrażliwiać społeczeństwo, ale też zwracać uwagę na zagrożenia związane z korzystaniem z mediów i urządzeń. Chce wspierać twórców bazujących na sprawdzonych i rzetelnych informacjach, dostarczać narzędzia oraz techniki do zarządzania tzw. stresem cyfrowym.

Częścią strategii „Społeczności 360°” są m.in. warsztaty dla seniorów, które zwiększą ich odporność społeczną i nauczą krytycznego myślenia w środowisku cyfrowym; szkolenia dla nauczycieli wspierające wykorzystanie technologii w nauce oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży rozwijające kompetencje przyszłości takie jak programowanie, analiza danych i sztuczna inteligencja.

„W nowej strategii Fundacja PZU promuje też edukację oraz otwartą i świadomą komunikację. W odpowiedzi na wyzwania stojące przed nauczycielami, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu młodego pokolenia” – powiedziała Maia Mazurkiewicz i zapowiedziała, że Fundacja PZU planuje „okrągły stół”, by móc wyznaczyć najbardziej palące wyzwania i zaprojektować działania kierowane do grup wrażliwych. Wraz z partnerami zorganizuje również różnorodne formy wsparcia nauczycieli oraz uczniów w rozwoju edukacji emocjonalnej.

Jak podkreślali uczestnicy konferencji, m.in. psycholog prof. Michał Bilewicz, Filip Konopczyński, analityk z Ministerstwa Cyfryzacji, a także założycielka i CEO Digital University Jowita Michalska, to kapitał społeczny ma fundamentalne znaczenie dla stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Dlatego w tym obszarze Fundacja PZU zamierza m.in. budować świadomość w zakresie zdrowia psychicznego i kompleksowo wspierać kobiety.

„W planach są m.in. rozmowy z ekspertami ds. dobrostanu, program mentoringowy dla uczennic szkół branżowych, cykl warsztatów dla lokalnych liderek. Działania mają zwiększyć reprezentację kobiet w zarządach spółek i stworzyć kompleksową sieć wsparcia dla kobiet na różnych etapach kariery” – wyjaśniała prezeska Fundacji PZU w trakcie panelu dyskusyjnego.

Najważniejszymi celami Fundacji PZU w obszarze kultury będzie upowszechnianie kultury wysokiej poprzez zwiększanie jej dostępności. Fundacja będzie kontynuować wsparcie dla renomowanych instytucji takich jak: Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Narodowe w Krakowie i Warszawie, Polska Opera Królewska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Wielki Opera Narodowa i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. W ramach strategii planowane są też programy edukacyjne i warsztaty, które mają zapewnić powszechny dostęp do kultury, niezależnie od wieku, pochodzenia czy statusu społecznego.

„Fundacja PZU wchodzi w zupełnie nowy etap działania, na którym nie tylko będzie wspierała inicjatywy partnerów, ale też pilotażowo rozpocznie własne, autorskie projekty. To wszystko po to, by wspierać całe pokolenia w zdobywaniu kompetencji przydatnych w coraz cięższych i niepewnych czasach” – podsumowuje Maia Mazurkiewicz.

Nowa strategia Fundacji PZU spotkała się z poparciem m.in. przedstawicieli środowisk kultury, edukacji oraz polityki. „To, co zaprezentowała prezeska Fundacji PZU, wpisuje się w strategię Polski w czasie naszej prezydencji w Unii Europejskiej. Walka z dezinformacją, bezpieczeństwo, edukacja, wzmacnianie kompetencji kobiet to jedne z głównych priorytetów polskiej prezydencji” – stwierdziła Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu ds. Unii Europejskiej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło: PAP MediaRoom

Czytaj także

Biznes

W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na...

Finanse

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej...

Biznes

Termin konferencji: 21.01.2025, godz. 14:00 Konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli samorządu terytorialnego oraz organizacji zrzeszających podmioty z branży komunalnej poświęcona sprawiedliwemu systemowi Rozszerzonej Odpowiedzialności...

Polityka

Ponad 500 przedstawicieli rządów, organizacji międzynarodowych, świata nauki oraz biznesu uczestniczy w Forum Bezpieczeństwa Europy Środkowej i Wschodniej. Ambicją tego prestiżowego spotkania, zorganizowanego przez...

Biznes

Qair Polska sprzedaje zieloną energię elektryczną głównie poprzez umowy corporate PPA, czyli długoterminowe kontrakty na dostawy energii do klientów końcowych. Do końca roku 2027...

Ludzie

Choć większość wigilijnych potraw nie zawiera mięsa, to wegetarianie muszą się nieco natrudzić, by w Święta móc zjeść coś smacznego. Jednocześnie te dania powinny...

Polityka

Współczesne państwo nie jest w stanie poradzić sobie samo z zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi, dlatego musi ściśle współpracować z sektorem prywatnym. Biznes może na...

Ludzie

12 potraw wigilijnych, to kolejna świąteczna tradycja, która jest z nami od wielu lat. Prawdopodobnie wielu z nas albo o niej słyszało, albo kultywuje...